Vi effektiviserar din träning!
 

Aktivitus Löpstegsanalys


111114_DSC_0111 En bra löpteknik ger bra löpekonomi, dvs. förmåga att förbruka lite energi vid en viss fart. Detta är väldigt avgörande för hur fort man kan springa och hur länge man kan springa. Du kan alltså utan att förbättra din fysik förbättra dina tider på olika distanser om din löpteknik förbättras. God löpteknik gör också att skaderisken minskar betydligt vid träning.

Du får direkt feedback på ditt löpsteg, där vi eventuellt korrigerar ditt rörelsemönster. Vi kontrollerar visuellt stegfrekvens, kroppsposition, fotisättning och tyngdpunkt i olika hastigheter. Finns det behov så arbetar vi tillsammans fram en mer energisnål teknik.

Videodokumentation görs före och efter justering. Du får med dig dokumentation via nedladdningslänk som bland annat innehåller ”före/efter-film” där du i samma bildruta kan se dig själv före och efter korrigering. I filmen finns även personliga kommentarer från din coach på din teknik så att du om och om igen kan få dina instruktioner och ta till dig.

Pose Method of Running®

Aktivitus testledare och löpcoacher arbetar enligt Posemetoden®

Posemetoden (Pose Method of Running®) är utvecklad av Dr. Nicholas Romanov. Han fann att det inte fanns någon standardiserad modell för löpning eller någon standardiserad metod kring inlärning av löpteknik. Han utvecklade en biomekanisk modell av löpningen som bygger på forskning kring löpare med effektiv löpning. Modellen är universell och fungerar därför för långsam och snabb löpning, kvinnor, män, tunga och lätta. Den skall, enligt Dr Romanov, gälla alla som springer. Metoden för att lära ut denna löpteknik heter Pose Method® of Running.

Mattias Lundqvist, chef för Aktivitus tester och träningsystem

q
Boka tid i Stockholm

Boka

q
Boka tid i Göteborg

Boka



Efter Aktivitus Löpstegsanalys så springer man numera utan onda knän! Kan varmt rekommendera ett besök hos Aktivitus!

Susanne Svensson

Roligt och inspirerande. Att löpning var en sådan tekniksport hade jag inte funderat så mycket på innan, men nu vet jag. Bra löpteknik gör verkligen skillnad.

Eva Westin

Jag fick upp farten direkt! Gick ner 10 sek/km på nästa pass på mina intervaller. Tusen Tack!

Eva-Lena Andersson

Jag vill ha mer information