Vi effektiviserar din träning!
 

Paketlösningar personlig träning

1514385_758185004211095_1027357767_nVi vet genom vår erfarenhet vad våra kunder efterfrågar och behöver för att utvecklas i en positiv riktning. Vi har genom denna erfarenhet specialanpassat olika paketlösningar med personlig uthållighetsträning. Antingen enskilt eller som parträning eller mindre grupp.

Aktivitus personliga tränare  har spetskompetens genom både praktisk erfarenhet av aktuell idrottsgren samt relevant utbildning  i Aktivitus träningssystem. De har full inblick i eventuella tester du gjort på en Aktivitus-klinik samt hur man tolkar dina testresultat.

Våra personliga tränare brinner för sin idrott och du kan som kund förvänta dig ett mycket effektivt träningspass och ett inspirerande möte!

 

PT-paket Cykel

Fyra olika träningspass ingår på vardera 90 minuter med följande exempel på innehåll. Passen anpassas efter dig i samråd med din cykelcoach.
Bromsteknik, växlingsteknik och kurvtagning med fart och kontroll. Cykelintervaller i praktiken samt grundkunskaper i cykelvård och service. Cykling i backe och på plan mark inklusive check av sittposition under dessa förhållanden. Fartstrategi, vindutnyttjande och tempoposition. Samt vad du skall tänka på när du cyklar i grupp med andra.

Kontakta oss för aktuella priser.
Parpaket 2 personer (boka tillsammans med en kompis) ger rabatt!
Gruppträning: Begär offert

PT-paket Löpning

Fem olika träningspass ingår på vardera 60 minuter med följande huvudfokus.
1. Balans, kontroll, rörlighet och stabilitet.
2. Löpteknik för effektivt löpsteg och minimerad skaderisk.
3. Löpintervaller i backe (terräng)
4. Återkoppling och repetition punkt 1-3
5. Löpintervaller på bana

Kontakta oss för aktuella priser
Parpaket 2 personer (boka tillsammans med en kompis) ger rabatt!
Gruppträning: Begär offert
PT-paket Skidor

Tekniken är mycket viktig för dig som skidåkare. För att kunna bemästra alla delar, stakning, stakning med frånskjut, diagonalåkning, saxning och utförsåkning behöver du ha god balans, styrka,koordination, stabilitet och rörlighet.

För att lyckas behöver du även ha kunskap om din utrustning och veta hur du vallar skidorna i olika fören för optimal åkning. Din personliga tränare kan hjälpa dig att identifiera de bitar just du behöver fokusera på för att förbättra din åkning! Personlig träning skidor körs antingen på rullskidor eller på snö om vädret tillåter.


Fyra olika träningspass ingår på vardera 75 minuter med följande huvudfokus:

1. Videoanalys och genomgång av grunderna i teknik, fokus på balans och koordination. Vi går igenom stakning, stakning med frånskjut och diagonalåkning.
2. Återkoppling på första tillfället med fokus på de bitar som just du behöver förbättra
3. Utförsåkning och grundkunskaper i vallning och skidvård
4. Högintensiva skidintervaller med växlande tekniker

Kontakta oss för aktuella priser.
Parpaket 2 personer (boka tillsammans med en kompis) ger rabatt!
Gruppträning: Begär offert

Många cyklister, både motionärer och även tävlingscyklister tror att det snabbaste sättet att cykla från punkt A till punkt B är att ta i så mycket man kan hela tiden. Ingenting kunde vara mer fel då kraften man lägger i pedalerna påverkar farten och därmed tiden till mål på olika sätt beroende på terräng och vindförhållanden.

Marcus Svensson, cykeltränare Aktivitus.

De flesta motionscyklister jag träffar har egentligen ganska höga testvärden och mycket watt i benen men saknar däremot en del när det gäller växling- och bromsteknik, kurvteknik och faktiskt hur de sitter på cykeln utomhus när de försöker åka fort. Något som också ofta saknas, framför allt hos tempo och triathleter är en god fartstrategi, det vill säga kunskap i när man skall ta i och när man skall vila för att komma så snabbt som möjligt från punkt A till punkt B.

Richard Larsén, personlig tränare cykel Aktivitus

Tekniken är mycket viktig för dig som skidåkare. För kunna bemästra alla delar, stakning, stakning med frånskjut, diagonalåkning, saxning och utförsåkning behöver du ha god balans, styrka,koordination, stabilitet och rörlighet. För att lyckas behöver du även ha kunskap om din utrustning och veta hur du vallar skidorna i olika fören för optimal åkning.

Jag kan hjälpa dig att identifiera de bitar just du behöver fokusera på för att förbättra din åkning!


Catharina Ramhult, skidcoach Aktivitus

Jag kan via videoanalys av löpsteg identifiera olika nycklar som ligger till grund för en effektiv löpteknik. Men oftast är det styrka, rörlighet och koordination som begränsar en person från att nå sin fulla potential. Det går att säga hur en löpare bör göra för att ändra sitt rörelsemönster och steg. Till exempel "tappa inte höften", "sitt inte i steget", "landa under kroppens tyngdpunkt"och så vidare. Men ofta ligger orsaken på ett djupare plan och nyckeln för att bygga en god teknik som håller i långa loppet är att jobba med funktion och rörelsemönster. Löparen som vill få ett bättra löpsteg behöver ofta jobba med styrka, rörlighet och koordination i hela rörelsekedjan för att kunna springa med hållbar god teknik. Via tester följt av hemläxor i form av övningar för rörlighet och styrka kan du jobba med de bitar som begränsar dig från att springa energisnålt!





Emma Belforth, headcoach löpning Aktivitus
  • Jag måste än en gång få tacka för träningsupplägget ni givit mig under året som varit med Ironman Kalmar som mål:) Återigen förbättrade jag min tid med dryga timmen!! (landade på 11.41) och upplevelsen både under och efter loppet var behagligt för kroppen! Vilken skillnad det är att köra med ert upplägg i jämförelse med de statiska programmen som finns på nätet eller mitt eget hittepå:) Med vänliga hälsningar Silvia Modin  

    Silvia Modin, Göteborg, VD B3IT Gbg
  • Hej, Tack för detta, det var spännande att få veta mina värden. Tack för bra och tydlig ledning under hela eftermiddagen! Nu ser jag fram emot träningsschemat, blir en rolig sommar detta! Ska fundera över PT-passet, jag kikar på webben idag! Ha en härlig dag! Hälsningar Helene Wendt

    Helene Wendt, PT Hagabadet Göteborg
  • Jag insåg att om jag verkligen ville försöka mig på detta behövde jag få kvalificerad hjälp och valde Aktivitus då jag hört andra i omgivningen som fått bra resultat av upplägg där. Genom tester av mina förutsättningar lade Richard upp ett ambitiöst och tufft träningsprogram och jag hade inställningen av att om jag följer det gör jag det bästa jag kan för att nå mina mål. Jag har följt programmet noga och därigenom utvecklats mycket under vintern/våren.

    Marie Rydne, Göteborg

Vill gärna berätta hur nöjd jag är med PT-sessionerna med Richard. Jag undrade lite vad de skulle kunna ge, men faktum är att Richard har gett mig tips som gjort mig rejält mycket snabbare på cykeln, samt gjort cyklingen ännu roligare. Han är dessutom en go’ kille och en fin representant för Aktivitus.



Anders Nilsson