Vi effektiviserar din träning!
 

Bokning

Du bokar en tid för besök hos oss via vår Bokadirekt-tjänst, via mail eller via telefon.

Bekräftelse och förhandsinformation

Det första som händer efter att du har bokat en tid hos oss är att du får en bokningsbekräftelse via mail samt ett formulär att fylla i med din bakgrund och målsättning med din träning. Formuläret mailar du till oss så vi har det senast 2 dagar innan ditt besök. Detta för att våra testledare skall vara pålästa om just dig och veta om särskilda behov.

Testet

Du besöker en av våra testkliniker där du skall vara på plats senast 15 min innan ditt testtillfälle startar. Vår testledare hälsar dig välkommen och informerar dig om vad ni skall göra. Du tar med dig ombyte för cykel, skidor eller löpning, beroende på vilket/vilka tester som ska genomföras.

Utvärdering

Efter avslutat test får du hämta andan, byta om och duscha i ca 15 min. Under tiden förbereder vår testledare en grafisk framställning av resultaten från testerna som ni sedan går igenom tillsammans. Ordentligt med tid är avsatt för dina frågor. Vi bjuder på förfriskning.

Träningsupplägg

Har du beställt ett Cykelpaket, Löparpaket, Skidpaket eller Triathlonpaket ingår det ett personligt träningsupplägg på 16 veckor framtaget av en utbildad och erfaren Aktivitus-coach. Med utgångspunkt av mätresultat, träningsbakgrund, målsättning, styrkor/svagheter, tid till förfogande och möjliga träningsformer tar ditt program form.

Programmet ges på veckobasis där du själv får fördela passen över veckan så du kan få din vardag att gå ihop. Lämpliga träningsformer och intensitetsnivåer samt fördelning av dessa ges för att uppnå en optimal balans mellan träningsbelastning och vila.

Vi har väl beprövade träningsmetoder (över 10 års erfarenhet av träningsoptimering med kontinuerlig kundfeedback) som vi delar med oss av samt en hel del knep som gör dig bättre. Träningsprogrammet inkluderar även ett kompendium med träningslära och metodik. Det vill säga en tydlig förklaring till dina pass.

Din Aktivitus-coach kontaktar dig efter ditt besök med en kort presentation och avstämning. Du har nu möjlighet att välja till om du vill ha mer support och stöd av din coach, t.ex. genom vår tjänst "Löpande Plan" än det som ingår i våra olika paket.

Vi skräddarsyr ditt personliga träningsprogram utefter:

- Din målsättning
- Din tid
- Dina möjligheter till träning
- Dina styrkor och svagheter
- Dina testvärden
- Din idrotts kravprofil

Sara Danielson Lundqvist, leg sjuksköterska och VD Aktivitus AB
  • Jag tror att träningen med Aktivitus inte bara gav mig en fysisk plattform utan även en känsla av hur hårt jag kan gå och hur mycket jag klarar av. Nu har cykelträningen inför Vätternrundan påbörjats och med så bra resultat i bagaget tar jag hjälp av Emma och Aktivitus igen.

    Johan Liedberg, Vasaloppsåkare, Lund
  • Bra och trevlig bemötande och proffsigt upplägg!

    Mikael Kippilä, Stockholm
  • Mitt besök på Aktivitus har varit enbart positivt. Tack vare deras kompetens och noggrannhet i tester och träningsupplägg har jag nått mina högt ställda mål. Jag trodde inte själv att jag skulle nå dit jag siktade men Aktivitus har verkligen gett mig konkreta och tydliga träningspass med en väl genomtänkt plan.

    Bengt Langels, Stockholm
  • Bokade tid för test hos Aktivitus i maj med målet att med hjälp av resultaten kunna träna mer effektivt med den begränsade tid jag har i vardagen. Det målet uppnåddes definitivt. Ännu bättre var dock den hjälp jag fick med att lägga upp ett träningsprogram med målet att vara som bäst till Ironman Kalmar i augusti och att prestera bra på 1/2 ironman distans i början på juli. Jag fortsatte och har fortsatt att löpande konsultera Aktivitus. Genomförde den 1/2 ironman tävlingen över förväntan mycket tack vare det ändrade fokus i träningen som Aktivitus föreslog och de råd jag fått längs vägen. Med det program Aktivitus nu föreslagit för tiden som är kvar till Ironman Kalmar är jag säker på att jag även i det loppet kan slå tidigare förväntningar och PB.

    Henrik Ossborn, Höganäs
  • Hej!
    Klarade Vätternrundan på exakt 8 timmar! Målet var Sub8, så det var ju helt ok! Jag är jättenöjd, då detta bara var min andra runda som jag genomförde. Plus att det bara är min 3e säsong som jag cyklar, eller tränar någon form av konditionsidrott. Jag förbättrade min tid från 2011, med 3.5 timmar! Jag startade med mina klubbkamrater från Team Kungälv . Tyvärr fick jag släppa i Bankeryd, då det gick lite för fort för mig och krampen kom. Men jag lyckades hitta andra sub-grupper att köra med, så det gick ju bra till slut. Tack för er hjälp med träningsupplägg, det verkar ju funka!

    Anders Tordenvik, Stenungsund
  • Jag tycker jag det är oerhört kul att alla plågsamma pass i vinter faktiskt ger resultat, på ett sätt som tidigare vintrars mer ostrukturerade träning inte verkar ha gjort. Det är ju inte bara skillnad på testsiffrorna, utan framförallt i känslan när man sitter på cykeln ute i verkligheten. Man får be att tacka för att årets cykelsäsong ser ut att bli riktigt, riktigt rolig!

    Magnus Önnheim, Göteborg
  • Kan man kapa 25 minuter på Göteborgsvarvet och 30 minuter på Lidingöloppet??? Japp!! Det är mitt facit idag när jag ser tillbaka på min löpning (som började mer regelbundet med 2006) och fyra tester (sedan 2009) och träningsscheman från Aktivitus. Jag är ju verkligen bara en helt vanlig löparmotionär, idag 45 år gammal, men har fastnat i detta med löpning, och tack vare testerna och ett metodiskt schema från er, har jag ju kunnat fortsätta att pressa tider och öka prestationerna. I år gjorde jag två tester hos er med målet att knipa silvermedaljen på Lidingöloppet, alltså under 2:15:00. Och igår blev det verklighet!! Jag slog personbästa med 7 minuter (!) jämfört med förra året och kom in på 2:13:20. (Sprang 2007 och 2008, men då helt utan Aktivitus – då låg jag på 2.44 och 2.40)
    Att jag lyckades komma in under 1:23 på Göteborgsvarvet 2012 var ju en fantastisk spin-off-effekt. Det var 5.30 snabbare än i fjol, då jag äntligen gick under 1:30 som varit ett stort mål. Jag hade aldrig vågat tro på en såpass bra tid, men det var bara att njuta! Varmt tack för hjälpen!! 

    Peter Frykman, Kungälv
  • Mycket bra bemötande och kompetens personal. Det tog lite tid för schemat att komma men å andra sidan var det oerhört välarbetat.

    Johan Andersson, Stockholm
  • Jag vill bara berätta för er att jag hade väldigt roligt i onsdags och torsdags när jag hälsade på. Hade jag bara bott närmare så hade jag träffat er varje vecka, ert angagemang och glada tillrop gör att jag presterar bättre än någonsin. Jag älskar er! //Johan (som går på Löpande Plan)

    Johan Liedberg, Svedala
  • Snart sista tunga passet för detta block... Tack för ett fantastiskt period med krävande och utvecklande pass Johan (trodde inte att intervaller kunde bil så kul). Är riktigt nervös/laddad för att se om man har tagit något steg framåt i utvecklingskurvan nästa vecka....

    Johan Wärmé, Stockholm
  • Jag insåg att om jag verkligen ville försöka mig på detta behövde jag få kvalificerad hjälp och valde Aktivitus då jag hört andra i omgivningen som fått bra resultat av upplägg där. Genom tester av mina förutsättningar lade Richard upp ett ambitiöst och tufft träningsprogram och jag hade inställningen av att om jag följer det gör jag det bästa jag kan för att nå mina mål. Jag har följt programmet noga och därigenom utvecklats mycket under vintern/våren.

    Marie Rydne, Göteborg
  • Tack själv för peppen, all information och ett klockrent möte :) Ett sjukt motivationslyft för träningen framöver! Vi hörs!

    Simon Hellquist, Göteborg
  • Hej Aktivitus! Resultatet från årets två stora mål. Tiden på Vätternrundan blev 9:28 (målet var sub10 om jag körde i klunga), trots att jag endast körde i klunga halva rundan. Slitigt lopp, men med tanke på sluttiden så var det värt det (jag räknade ut att jag blev någonstans kring topp 110 av kvinnorna!). Lidingöloppet blev 2:54 (målet var 3:00-3.15 om jag höll mig skadefri), dessutom i ett tempo som var som ett ”långpass” i ansträngning och där jag orkade springa på i alla backarna hela vägen och löpa på utför. Underbar känsla under hela loppet! Extra nöjd med tanke på att jag aldrig hade sprungit längre än 13km innan den 30 juni! Även om jag inte följde träningsprogrammet till punkt och pricka , så gav det mig en stadig grund att stå på, och en bra känsla för hur jag skulle anpassa träningen när det inte gick att få ihop det som jag ville. Tack för de här månaderna, träningsprogrammet var nog årets bästa investering hittills!  

    Ida Ekdahl , Älmhult
  • Vill bare takke så mye for bra treningsprogram og tester i vinter. Treningsprogrammene gjorde at jeg har vært mer skjerpet enn tidligere og jeg hadde bra framgang i år. Birken var det store målet i år på 2:56. Tiden ble 2:55 så målet ble klart med god margin! Jeg turte for øvrig ikke å kjøre like hardt som du ville onsdagen før Birken. Men følte meg veldig sterk på lørdag allikevel. Ha en fin dag! Hilsen Marius  

    Marius Gjone Hannestad, Oslo
  • Efter en kurs i löpteknik och ett löptest så springer man numera utan onda knän! Kan varmt rekommendera ett besök hos Aktivitus.

    Susanne Svensson , Stenungsund
  • Jag tycker att ni har ett seriöst och professionellt sätt att göra tester. Grunden i detta är att ni tidigare har en tävlingsbakgrund på elitnivå. Detta uppkryddat med många års erfarenhet av att testa, stötta och coacha cyklister gör att ni vet vad som krävs för att utvecklas som cyklist. NI vilar dessutom era tester på en bra grund av forskning och studier. Utöver detta har ni ett stort kundfokus och ett trevligt bemötande som sammantaget gör att man känner sig trygg med era tester och era träningsupplägg och att man gärna återkommer för fler tester och vidare coaching.

    Mattias Forslund, Cyklist från Skåne
  • Professionella. Trevliga. Grymt uppdaterade. Bästa partnern för personlig hälsa med höga mål, och inte minst för företagshälsa, inspiration och effektiva medarbetare.⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

    Kajsa Asp Jonsson, Dietist och journalist
  • Stort tack för idag! Proffsigt och entusiastiskt genomfört. Ser fram emot att få hjälp med att utveckla min träning/tävling! Elisabet hälsar också förstås! Hörs!

    Daniel Lavén, Djursholm
  • Var i Tjörn igår och körde mitt sista halv- IM för säsongen. Och gjorde 4.54!!!! Målet för säsongen var att göra sub5 och äntligen kom jag under efter en stabil genomförande: 37:27 i simningen (jag blir inte snabbare än så), 2:26 i cyklingen (3:e snabbast i age gruppen) och sen 1:44 på löpningen. Cyklingen har altid varit min starkaste gren men jag tycker att jag har gått framåt även där. Men framstegen i löpningen känns jätteroliga. Fast det kändes överjävligt i princip hela tiden kunde jag hålla en jämn tempo och även ta i under sista varvet när jag förstod att jag kunde gå under 5 timmar. Så ett stort tack för intressanta tester och ett bra och sporrande program! Ser redan framme emot nästa år. Jag går ju upp en age grupp, så då jävlar...! Vi ses inom kort

    Kaj Genas, Triathlet och marknadschef Michelin Nordic AB
  • Fick igår kvitto på att Aktivitus coach Martin Söderholms vinterprogram som jag roat mig med de senaste 16 veckorna har gett önskad effekt. extra skoj att se hur en genomtänkt struktur kan ge så bra resultat trots minskad total träningsvolym! 👍

    Jerker Moodysson, Stockholm